Träningsrutiner

Hej på er finisar!

Nu har Wilda precis somnat och jag landar en stund vid datorn. Jag började dagen med en promenad idag, och Wilda kunde hänga med Jocke en stund. Så märklig känsla att vara ute och gå utan henne och vagnen! På tal om vagn så jag faktiskt införskaffat en springvagn nu och måste säga att det är nog det bästa beslut jag tagit. Haha! Nä men den funkar SÅ BRA, lätt att rulla och bra dämpning när det är lite mer ”terräng”.

Jag har i vilket fall tagit tag i min träning nu efter ett rejält sommaruppehåll. Jag bestämde tillsammans med min PT Carola på CRfitness att jag inte kan ta mig till Eskilstuna såhär ofta och träna som jag har gjort tidigare. Jag har känt att det har varit värt det hela tiden då mina veckoträningar med henne gjort att jag hållit träningen igång. För mig är det viktigt att motivationen inte droppar och mina besök på träningsstudion har gjort att motivationen hela tiden funnits där. Så det känns dock lite tråkigt att inte åka dit lika ofta och att träffa alla goa tjejer där, men i och med att ”onlinecoachning” är en av deras erbjudanden så kommer jag att gå över mer till det nu där jag och Carola kommer att ha kontakt över kundportalen, sms och samtal istället 🙂 Så nu får jag se till att ha disciplin så jag får träningen gjord här hemma istället. Ska bli spännande! Jag kommer nog troligtvis att besöka studion då och då i alla fall för att köra något rejält svettpass med Carola och för att stämma av progressen.

Jag får många frågor om hur långt jag går när jag tar promenader, eller hur långt jag springer när jag tar tar en joggingrunda osv. Jag har nämligen en runda som är exakt 4km lång. Den brukar jag ta på mornar eller när jag springer. Jag har även en längre runda på 6km som jag brukar promenera ibland men det blir vanligtvis min 4km-runda 🙂 Jag har tänkt ta tag i löpningens med vår nya vagn så snart ska jag ge mig på den längre rundan, haha! Men oftast om jag ska gå över till mina svärföräldrars gård och besöka dem för lunch, eller hälsa på Jocke som jobbar där på gården så blir det den långa rundan – och ibland både dit och hem. Men däremot så stannar jag ju där då oftast för att äta eller fika så då känns det inte lika jobbigt och tufft, haha. Men svaret på frågan är väl att vanligtvis blir det 4km, ibland 6km.

Jag har tänkt ta ett samtal med min PT Carola nu i dagarna för att sätta upp en plan för hösten. Jag vet att tjejerna på CRfitness just nu har deras ”Höst Kick-start”-erbjudande och det är just vad jag söker (länk här om ni vill läsa mer)! En kick start så att man känner att man är på banan igen och motivationen på top! Jag får återkomma senare om vad jag kommer fram till för typ av träning med Carola. Men nu jäklar blir det inga fler glassar, varför jag just nämner glass är för att att jag har nog ätit en om dagen hela sommaren. Min stora last. Haha!

Nu ska jag laga ihop en lunch innan jag ska ta tag i lite målning. Ha en superfin dag!

Kram C

Bildbomb från olika träningstillfällen med Carola 🙂

 

Här nedan är bodyscanning-apparaten som jag har gjort två gånger; en gång precis när vi började träna och en lite senare för att se resultaten. Det hade hänt grejer minns jag och det var så kul att se.

 

 

4 reaktioner på “Träningsrutiner”

  • Lisse skriver:

    Hej! Vore kul om du kan dela med dig av rutiner, matvanor som Wilda har. Vad äter hon för mat nu och hur har ni tänkt lägga upp föräldraledigheten? När är det dags för förskola?

  • Kerstin skriver:

    Vad kul att få höra om din träning! Lycka till med lite mer hemmaträning nu 🙂 Jag behöver själv komma igång efter sommaren. Man tappar lätt rutiner då, men nu är ett bra läge att starta upp igen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *