Planering är A och O – för MIG

Jag har ju skrivit av mig tidigare om att jag värderar min hälsa väldigt högt och att jag älskar att röra på mig och har försökt hålla i det under hela graviditeten… Och jag tycker faktiskt att jag har lyckats! Eller ja, jag känner i alla fall att jag har mycket energi i kroppen fortfarande, och känner mig stark och pigg om dagarna.

På temat träning och hälsa så fick jag här om dagen hem min kost – och träningskalender. Så nu ska jag försöka strukturera upp min kost och träning. Säkert många som tänker nu ”äsch, varför hålla på med det under din graviditet”, och jag vill därför bara säga att det handlar inte om något annat än att jag tycker att det är extremt roligt med hälsa, kost och träning och även att ha en planering när det kommer till dessa bitarna. Jag kan tycka att det är kul att strukturera upp och organisera saker och ting. Det gör liksom att jag får saker gjorda. Min träning som jag kör just nu är såklart inte superintensiv, utan den är ju fokuserad på träning och rörelse för mig som är gravid i trimester 3. Men hur som, jag tycker att det ska bli kul att strukturera upp lite och jag är verkligen en ”allt eller inget”-person så jag måste liksom planera för att lyckas få in träningen. Som en av mina coacher Helena sa, ”planering är A och O” och det håller jag verkligen med om. Eller för mig funkar det så i alla fall.  🙂 Brukar ni vara duktiga på att planera?

På tal om Helena så kommer hon och Carola och hälsar på mig på måndag kväll. Om ni missat det så tar jag hjälp av dem (de kommer från CrFitness i Eskilstuna) i min träning under graviditeten nu, men de kommer även att följa mig under tiden efter graviditeten för att bygga upp styrkan igen – på rätt sätt. Jag tror att det är ganska lätt att göra fel, eller att börja köra på stenhårt direkt och här känner jag sån himla trygghet att ha dem vid min sida.

Något som jag också får tillgång till i mitt medlemsskap hos dem är en receptbank, och den är så bra! Jag bjöd Jocke på lite kvällssnacks här om kvällen. Skivat äpple i ugn, med 0,5-1 dl havregryn, lite kokosfett och kanel in i ugnen 175 grader i 20 minuter och ne klick vaniljkvarg till det- lätt som en plätt och lite nyttigare variant av äppelpaj 😉

Ni är flera som frågade om övningen jag fick av Helena för min smärta ischias – som för övrigt har släppt och jag är så glad för det – och den hittar ni på länken här. Som Helena även nämnde för mig – den är ju bra för hela bakkedjan och inte bara för dig som har problem med ischias.

 

2 reaktioner på “Planering är A och O – för MIG”

  • Isabelle skriver:

    Hej,
    Vilken härlig och jordnära blogg! Jag undrar om du jobbar någonting just nu? 🙂 Tänker att ni måste haft fullt upp med renovering och inspelningar, hann du jobba på ditt vanliga jobb då? Hade vart kul och veta 😀

  • Linnéa skriver:

    Jag älskar också att planera och strukturera mitt liv, skulle inte klara mig utan min kalender…☺️

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *